Ένα κρίσιμο για το μέλλον της εκπαίδευσης ζήτημα, αυτό της «εισβολής» της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση -κυρίως στη δευτεροβάθμια βαθμίδα- θα συζητήσουν εκπαιδευτικοί και φροντιστές από όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του 10ου Συνεδρίου Διδακτικής της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), που γίνεται στη Θεσσαλονίκη.
«Το 50 με 70% των μαθητών θα χρησιμοποιούν στις εργασίες τους Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) του χρόνου, αυτό είναι κάτι που πιστεύουμε πως θα αλλάξει πολλά και θα αποτελέσει κύριο θέμα συζήτησης στο Συνεδρίου Διδακτικής στη Θεσσαλονίκη. Οι καθηγητές θα πρέπει να προσαρμοστούν πολύ γρήγορα στα νέα δεδομένα αυτής της τεχνολογίας, στην ουσία στην 4η Βιομηχανική Eπανάσταση. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει τα πάντα στη ζωή μας» τόνισε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM», ο Γιάννης Βαφειαδάκης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
«Δεν μπορούμε», πρόσθεσε, «να αντισταθούμε σε αυτό, στην αλλαγή που φέρνει η ΤΝ, μπορούμε μόνο να προσαρμοστούμε. Έτσι λοιπόν η καλή, δημιουργική χρήση είναι κάτι που με βεβαιότητα θα φέρει την επιτυχία. Το να προσπαθείς απλώς να αντιγράψεις, πρώτον είναι κάτι που όλοι θα αντιληφθούν, δεύτερον δεν θα σου προσφέρει κάτι αλλά θα μείνεις στάσιμος…» τόνισε ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ.
«Ήδη συμβαίνει αυτό. Ήδη, σήμερα που μιλάμε, βάζουμε μια εργασία στα παιδιά κι αυτά μπορούν να την απαντήσουν μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης. Εάν τώρα τα παιδιά, το αποτέλεσμα που παίρνουν από την ΤΝ απλώς το αντιγράψουν, αυτό είναι πάρα πολύ κακό, εάν όμως αυτό είναι αφορμή να καθίσουν και να σκεφτούν, να πάρουν ιδέες και να το διαμορφώσουν, να το κάνουν δικό τους, είναι θετικό» εξήγησε ο κ. Βαφειαδάκης.
Παρατηρείται εδώ και δεκαετίες, ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας να αλλάζει σταδιακά και μεθοδευμένα σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες τον τρόπο διδασκαλίας των μαθητών, μειώνοντας συνεχώς την γενική ύλη στα παιδιά προτρέποντας τα να ασχοληθούν με έναν τομέα ή ειδικότητα από αυτές που υπάρχουν για να εξυπηρετήσουν τα νέα επαγγέλματα και να γίνουν τα αυριανά γρανάζια της καθεστωτικής μηχανής, με αποτέλεσμα να αποστηθίζουν την ύλη των μαθημάτων τους για να πάρουν ένα βαθμό αποτρέποντας τα ουσιαστικά να έχουν δικό τους τρόπο σκέψεως. Σε αυτό το τοξικό κοκτέιλ προστίθεται και η διαρκείας οικονομική κρίση δημιουργώντας ταξικές ανισότητες μεταξύ των μαθητών διότι δεν έχουν όλα τα παιδιά την οικονομική ευχέρεια να λάβουν φροντιστηριακή εκπαίδευση με το κόστος να είναι πολύ μεγάλο για τους γονείς να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν ώστε να προετοιμαστούν οι γόνοι τους για ανώτερες σπουδές. Έτσι ανοίγει η ψαλίδα της ταξικής ανισότητας μεταξύ των μαθητών με απόγειο στις μέρες μας η ΤΝ τεχνητή νοημοσύνη να φέρνει νέα δεδομένα μέσα στην ανθρώπινη κοινωνία που θα προάγει παιδεία μόνο για τους γόνους της Εlit.
Αναλαμβάνοντας η ΤΝ την εκπαίδευση στα παιδιά οριστικοποιείται η μη σκέψη , η μη δημιουργία και διαμόρφωση ιδεών.
Μήπως η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, είναι η αντικατάσταση ουσιαστικά του ανθρώπινου δυναμικού από τις μηχανές??? Μα! η ΤΝ δεν έχει την δυνατότητα να αυτοβελτιωθεί χωρίς την επέμβαση των ανθρώπων, που φορτώνουν με αρχεία το λογισμικό της προς εξυπηρέτησίν τους. Άρα δεν είναι ικανή να σκέφτεται η μηχανή για τον άνθρωπο.
Οι μηχανές ναι μεν δίνουν γρήγορες και αυτοματοποιημένες απαντήσεις, είναι αδύνατο όμως να ξεπεράσουν την 100% ανθρώπινη Νοημοσύνη και ούτε ποτέ θα μπορέσουν.
”Δεν μπορούμε να αντισταθούμε σε αυτό, στην αλλαγή που φέρνει η ΤΝ, μπορούμε μόνο να προσαρμοστούμε” είπε ο Βαφειαδάκης….Αυτό θέλετε να περάσετε στην παιδεία???? Να κάνετε ρομποτάτια τα παιδιά ώστε να μην έχουν κρίση και αρχή ???? Βάζετε πιο πάνω την μηχανή από τον Άνθρωπο???..
ΟΧΙ !!! ΔΕΝ ΜΠΟΡΈΙ Η ΜΗΧΑΝΗ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ…
Αυτό που χρειάζεται η Παιδεία είναι ένα πρόγραμμα που θα διατεθούν τεράστια κεφάλαια ώστε να δημιουργηθεί η υλικοτεχνική δομή για την άριστη και πλήρη παιδεία των Ελληνόπουλων.
Το κτίσιμο του πνεύματος και του σώματος θα πρέπει να είναι καθήκον κάθε πολιτείας η οποία να αναλαμβάνει χωρίς κανένα οικονομικό περιορισμό την δημιουργία κάθε σύγχρονης υλικοτεχνικής υποδομής όπου ο μαθητής θα έχει ολοκληρωμένο πρόγραμμα παιδείας μάθησης, εξάσκησης, προετοιμασίας, εκγύμνασης σωματικής- πνευματικής, μόνο εντός του σχολείου .
Το λειτούργημα του εκπαιδευτικού από την άλλη είναι ύψιστο. Οι δάσκαλοι οφείλουν να προάγουν μόνο το πραγματικό και αληθινό και με κανένα τρόπο το δογματικό. Επίσης είναι υποχρέωση τους να προάγουν με τον πιο άρτιο και άριστο τρόπο τις Αξίες, τις Αρχές του ανθρώπου και όχι να υπηρετούν ένα καθεστώς που τις ακυρώνει και μειώνει την οντολογική θέση του.
Χούτου Θεολογία