Γερμανία: Τα τρακτέρ στο Βερολίνο απειλούν την ”σταθερότητα” της Ευρώπης

Γερμανία: Τα τρακτέρ στο Βερολίνο απειλούν την ”σταθερότητα” της Ευρώπης

Έβγαλαν τα τρακτέρ στους δρόμους τη Δευτέρα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κυβερνητική πολιτική.

Σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις προκαλούν από χθες, Δευτέρα, οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίοι έχουν αποκλείσει με τα τρακτέρ και τα φορτηγά τους κομβικές οδικές αρτηρίες σε όλη τη χώρα, διαμαρτυρόμενοι για τις περικοπές των επιδοτήσεων στα καύσιμα.

Στις προγραμματισμένες διαμαρτυρίες τους, οι αγρότες θα κλείσουν αυτοκινητόδρομους και θα προχωρήσουν και σε άλλες κινήσεις, «πρωτοφανείς για τη χώρα», όπως περιγράφει ο επικεφαλής της ένωσης των αγροτών, παρά τη μικρή υποχώρηση της γερμανικής κυβέρνησης στις περικοπές των επιδοτήσεων για το ντίζελ και τη μείωση των φοροαπαλλαγών για τα αγροτικά οχήματα, που προκάλεσαν την οργή τους.

Οι διαμαρτυρίες στρέφονται κυρίως κατά των σχεδίων του κυβερνητικού συνασπισμού να επιτρέψει τη λήξη της φορολογικής έκπτωσης για το αγροτικό ντίζελ. Η επιδότηση πρόκειται να καταργηθεί σταδιακά και δεν θα καταβάλλεται πλέον καθόλου από το 2026. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε κατάργηση της επιδότησης με μιας, αλλά η κυβέρνηση αναθεώρησε τα σχέδια της υπό την πίεση των αγροτών. Η ιδέα της ανατροπής της φοροαπαλλαγής για τα αγροτικά μηχανήματα είναι εκτός συζήτησης για την κυβέρνηση.

Αποτελούμενη από περίπου 256.000 επιχειρήσεις που απασχολούν περίπου το 2% του εθνικού εργατικού δυναμικού, η γεωργική βιομηχανία της Γερμανίας μπορεί να φαίνεται μικρή. Όμως οι αγρότες καλλιεργούν περίπου το ήμισυ της έκτασης της Γερμανίας και οι εκπρόσωποι του κλάδου τονίζουν ότι χάρη στην προνομιακή γεωγραφική θέση της χώρας και τις πλούσιες ιδιότητες του εδάφους, ο κλάδος τους θα έπρεπε να έχει μέλλον ακόμη και στην εποχή της ”κλιματικής αλλαγής”.

Ο υπουργός Αγροτικής Οικονομίας Τζεμ Έτσντεμιρ (Πράσινοι) τάχθηκε υπέρ της μείωσης των επιδοτήσεων οι οποίες αφορούν επιζήμιες για το κλίμα δραστηριότητες, διευκρίνισε ωστόσο ότι, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, δεν υπάρχουν ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις για τα βαριά γεωργικά μηχανήματα.

Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ δήλωσε “ανοιχτός σε εναλλακτικές λύσεις” στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του προϋπολογισμού.

Επίσης και oι μεταφορείς εμπορευμάτων ανακοίνωσαν ότι θα συμμετάσχουν στις διαμαρτυρίες των αγροτών για να εκφράσουν την απογοήτευσή τους για την αύξηση των διοδίων για τα βαρέα φορτηγά οχήματα που τέθηκε σε ισχύ στις αρχές Δεκεμβρίου, ξεκινώντας με αποκλεισμούς σε περιφερειακά κέντρα και προχωρώντας σε συγκέντρωση φορτηγών στο Βερολίνο στις 18 και 19 Ιανουαρίου.

Τριήμερες κινητοποιήσεις ανακοίνωσαν και  στους σιδηροδρόμους της Γερμανίας.

Το αναμενόμενο χάος στους δρόμους θα χειροτερεύσει λόγω της επικείμενης απεργίας: οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους που ανήκουν στο GDL, το γερμανικό συνδικάτο μηχανοδηγών, ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να επαναλάβουν τις πανεθνικές απεργίες για τους μισθούς και τα ωράρια εργασίας και  προχωρά στην μέχρι σήμερα μεγαλύτερης διάρκειας απεργιακή κινητοποίησή του. Χθες, Δευτέρα, το Εργατικό Δικαστήριο της Φρανκφούρτης απέρριψε την προσφυγή των εργοδοτών κατά της απεργίας.

Οι αυξανόμενες γραφειοκρατικές επιβαρύνσεις και το αυξανόμενο κόστος τα τελευταία 10 χρόνια έχουν δημιουργήσει μια τεράστια απογοήτευση που τώρα βγαίνει στην επιφάνεια.

Ουσιαστικά όλα τα κυβερνητικά μέτρα και τα νομοθετήματα που κατά καιρούς δημοσιοποιούνται από τις κυβερνήσεις των κρατών  μελών της Ε.Ε. αφορώντας όλους τους κλάδους όχι μόνο στον αγροτικό  τομέα,  είναι τεστ αντοχής και για τους επαγγελματίες αλλά  και για το σύνολο των πολιτών.
Οι διαδηλώσεις ενίοτε φέρνουν κάποια μικρά αποτελέσματα αναγκάζοντας σε υποχώρηση κάποιων μέτρων της κυβέρνησης, αποσυμπιέζεται η βαλβίδα εκτόνωσης των επαγγελματιών και των πολιτών ώστε  να δεχτούν τα υπόλοιπα  μέτρα,  όπου σε βάθος χρόνου τελικά η κυβερνητική ατζέντα θα περάσει. Δεν είναι τυχαίο πως φτάσαμε έως εδώ, δηλαδή να χτυπάνε σήμερα τον πρωτογενή αγροτικό τομέα που ταΐζει κυριολεκτικά τους Ευρωπαίους πολίτες θέλοντας να φέρουν την επισιτιστική κρίση που θα φέρει νέα μέτρα.

Όμως ο αστάθμητος παράγοντας είναι πάντα ο άνθρωπος  και είναι ο μόνος που σε συλλογική διαρκή δράση μπορεί να αναγκάσει την κάθε κυβέρνηση να πάρει κάθε επαίσχυντο νόμο πίσω.

Το θέμα είναι σοβαρό, αφορά όλους τους Ευρωπαίους πολίτες  όχι μόνο μέσω διαδηλώσεων αλλά και μέσω θεσμικών διαδικασιών μία εκ των οποίων είναι και η ψήφος τους-δύναμη τους δίνοντας έτσι ένα  δείγμα  γραφής στις επερχόμενες ευρωεκλογές.

Χούτου Θεολογία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *